Oprettet: ons 20. aug 2008, 21:58 Sted: Midtjylland Indlæg: 471
Hollandske kamp- og transporthelikoptere er i øjeblikket i Danmark for blandt andet at træne skarpskydning. De danske øvelsesterræner giver gode muligheder for at gennemføre forskellige typer skarpskydning, og derfor stiller Danmark faciliteterne til rådighed for allierede. De hollandske helikoptere vil også træne lavflyving primært i det midt- og vestjyske indtil sidst i næste uge.
NATO Begins NEPTUNE STRIKE 2024-2
One of NATO’s premier enhanced Vigilance Activities, NEPTUNE STRIKE (NEST) 24-2 begins today, encompassing multiple joint operational areas across Europe. From 24-31 October, NEST 24-2 demonstrates the complex integration of joint high-end maritime strike capabilities. NATO will take operational control of multiple aircraft carriers and expeditionary strike groups in support of deterrence and defence of the Alliance.
Oprettet: tor 12. jan 2006, 17:47 Sted: Østerby, Højer Indlæg: 136
Jeg så en af de pænt store helikoptere med to rotorer i Oksbøl i sidste uge. Der var også en Belgisk special trop (faldskærm og båd) i Nymindegab på øvelse i området (bl.a. ved stranden og i Oksbøl). De var i øvrigt imponeret over mulighederne i Danmark.
NORTH BALTIC SEA – Two of NATO’s maritime task groups are participating in the multinational exercise Freezing Winds in waters near Finland Nov 20-29.
Ships from Standing NATO Maritime Group 1 (SNMG1) and Standing NATO Mine Countermeasures Group 1 (SNMCMG1) will join naval vessels, aircraft, and nearly 4000 personnel from Finland, Belgium, Denmark, Estonia, France, Germany, Latvia, Lithuania, Netherlands, Norway, Portugal, Poland, Sweden, the United Kingdom, and the United States to participate in the exercise.
Oprettet: søn 03. okt 2021, 17:28 Sted: Rødovre Indlæg: 58
Mange TAK John. Som altid, er det meget spændende at se dine logs og denne gang (for mig) med en del nye frekvenser, så de bliver lagt i scanneren. [DK] Skrydstrup A/A 335.900 [DK] Skylight [FC] 339.175 [DE] Loneship / Sunrise FC South 357.200 [DE] Loneship / Sunrise FC 373.950 [DK] Skylight / Stronghold 397.050 [DK] Skylight [FC] 399.125
Og så lidt fra min log (QTH: Rødovre): d. 9/1 hørte jeg dansk tale på 356.100 "Vi er på vej" og i dag 12/1 meget kort "Roger", kunne det også være en ny dansk frekvens! 356.100 har jeg i mine lister som "WUNSTORF TOWER" Hilsen Jens