Oprettet: tor 04. jul 2024, 14:34 Sted: Det nordjyske Indlæg: 5
Jeg har downloadet MEM filerne her på stedet men jeg kan ikke finde en software som er glad for mem formatet
Pt har jeg forsøgt med ARC125(nyeste version og betalt) Jeg har lavet MEM om til cvs og det kan jeg importere men jeg kan ikke finde ud af at få det over i selve kanal listen
Scan125 Den kan jeg ikke finde ud af impotere noget med
Bctools. Det vil ikke genkende min scanner Jeg har sat den til via usb(port4, samme som scan125) men den vil ikke connecte
Er der nogle der vil dele deres txt filer med frekvenser osv
Jeg vil sådan set bare gerne fange et eller andet på min scanner :D
Oprettet: ons 11. jan 2006, 15:35 Sted: Bagsværd Indlæg: 2939
Grundlæggende findes der to typer Uniden-scannere. De traditionelle, hvor scannerens kanaler er inddelt i et fast antal banker og de nyere med dynamisk memory, hvor man opretter systemer og grupper. Din UBC125 hører til de førstnævnte og har, så vidt jeg kan se, 500 kanaler fordelt på 10 banker. MEM-filer er beregnet til til scannere med dynamisk memory og kan derfor ikke anvendes direkte til UBC125. Programmer som BcTool, der er lavet til scannere med dynamisk memory, vil heller ikke kunne bruges til UBC125.
Jeg har ikke selv erfaring med UBC125 eller programmet ARC125, men min generellt erfaring er, at programmer fra Butel fungerer rigtig godt, så jeg synes du skal satse på ARC125, når du nu har købt det.
Husk at du altid kan programmere scanneren fra tastaturet og også nemt på den måde lave søgninger i frekvensområder. Det sidste er nok den nemmeste måde at få overblik over, hvad der egentlig er af trafik i dit område. For at lære ARC125 at kende kan du f.eks. prøve at lægge nogen frekvenser ind manuelt via tastaturt og dernæst læse opsætningen fra scanneren ind i ARC125. Så burde det være nemt at klippe klistre eller på anden måde få tilføjet frekvenser i de enkelte banker og skrive det tilbage til scanneren.
Oprettet: søn 03. jan 2021, 12:47 Sted: Danmark Indlæg: 4
loopdk skrev ...
Jeg har downloadet MEM filerne her på stedet men jeg kan ikke finde en software som er glad for mem formatet
Pt har jeg forsøgt med ARC125(nyeste version og betalt) Jeg har lavet MEM om til cvs og det kan jeg importere men jeg kan ikke finde ud af at få det over i selve kanal listen
Bctools. Det vil ikke genkende min scanner Jeg har sat den til via usb(port4, samme som scan125) men den vil ikke connecte
loopdk skrev ...
Hej loopdk. Du kan kontakte mig hvis du gerne vil ha en anden scanner. Jeg har efterhånden en del liggende. Eller køb en Tidradio-Baofeng-quansheng. Til billige penge 250-400kr( ikke af mig, men kan rådgive dig)
Oprettet: tor 04. jul 2024, 14:34 Sted: Det nordjyske Indlæg: 5
OZ5JKM skrev ...
Hej loopdk. Du kan kontakte mig hvis du gerne vil ha en anden scanner. Jeg har efterhånden en del liggende. Eller køb en Tidradio-Baofeng-quansheng. Til billige penge 250-400kr( ikke af mig, men kan rådgive dig)
Den scanner jeg har burde virker ... det er frekvenser osv jeg kæmper lidt med.
Jeg må bo i radio hul for fanger intet her ude.. udkanten af Aalborg..
Jeg har god held når jeg køre på motorvejen og arbejde